Det här med att komma upp på morgonen...

Förut så sov jag in i minsta sekund tills jag var tvungen, verkligen tvungen att gå upp för att hinna till jobbet. Jag åt ingen frukost, hade duschat kvällen innan. Allt för att få sova längre. Nu går jag upp precis i tid så att jag hinner äta frukost. Vilket tog tid att lära sig göra, frukost är ju trots allt den viktigaste (och godaste) måltiden på dygnet.
Men nu är det en självklarhet att äta frukost, att gå upp i tid. Och jag är pigg? OOOM jag är pigg? Får jag i mig alla måltider som jag ska på dygnet så mår jag så jävla bra.

Men nu är det det här med träning typ promenad/pw/löpning innan frukost, bara ta t.ex. en proteinshake och en banan innan och sen ut på promenad/pw/löpning och SEN äta frukost. Jag vill, om jag vill. Få in mer träning, just nu får jag bara in i genomsnitt 60min per dag (om man räknar bort vardagsmotionen) men tanke på att jag har ungefär 50min till jobbet så jag måste gå upp ungefär 2 timmar innan jag börjar. Och det känns så jääävla tidigt om jag ska t.ex promenera 1tim innan, OCH så måste jag inna duscha isånt fall också och då blir det ÄNNU tidigare. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Jag funderar på att börja cykla till jobbet, eller gå hem från jobbet. (ungefär 1,2mil) det kanske skulle funka bättre för mig? Jag äälskar att träna på kvällen, men även på mornarna..

Nej faan, det är ju bara att ta tag i det? För det första ska jag fixa cykel. OCH I MORGON GÅR JAG HEM IFRÅN JOBBET! Även fast det eventuellt ska bli regn. Fan lite vatten skadar ju inte?



Ahhhjuste, gick och blev sjuk i söndags också.(Därför jag ser ut som jag gör ;) Jävligt kul, det har sabbat lite men det är klart jag måste vila när kroppen säger till! Men nu känner jag mig bättre efter 2vilodagar från jobb och träning så i morgon är jag tillbaka :D!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0