Minska sötsuget

Vissa saker funkar för dig och andra för mig, vi är inte lika. Ingen är den andra lik.. Det som funkar på mig behöver inte funka på dig. Man får prova sig fram helt enkelt.

När jag är sjuk och inte tränar blir kosten inte det bästa. Man blir mer sötsugen, man vill ha mer mat, man vill inte ha någon mat. Man äter för lite, eller för mycket.  Det är olika för mig, denna gång har jag varit sötsugen men har inte tagit en enda godisbit, ingen bulle, inte ens ett litet chips. Jag har ätit för lite vissa dagar och vissa dagar ätit lite kolhydrater som jag inte ska, Men ibland gör ingenting.

Jag äter nyttigt 90% och 10% lite annat som jag vill ha eller blir sugen på och det gör ingenting. För att jag tränar minst 4ggr i veckan och jag äter hälsosamt mycket mer än det onyttiga. Min viloförbränning är ganska hög, så jag har turen att kunna äta lite mer än vissa för att gå ner i vikt. Men jag gör inte de och kan då ist "unna" mig något. Och när jag väl unnar mig så kan det bli en redbull (nej jag har inte slutat, men det är inget beroende längre så det gör ingenting) eller kolhydrater. Lagom mycket och det är jag nöjd med! För det påverkar inte mig eller min vikt!

Men tänkte tipsa er om vad som minskar sötsuget (för mig)!

* Borsta tänderna tidigt på kvällen så är det större chans att du inte trycker i dig massa
* Drick Fun light (har funkat jättebra för mig)
* Drick citronvatten
* Gör egen glass på kesella, nötter och bär
* Blir du sötsugen, gå ut på en promenad, rör på dig!

Tänk alltid till en sista gång innan du äter någonting onyttigt, är det bra för min kropp? kan jag sluta äta efter en näve godis?

Sverige kom på ordet LAGOM för en anledning, LAGOM är bra, LAGOM funkar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0